A héten új betűvel fogunk megismerkedni. Korábban
mutattam már nektek ezt a betűt, de most meg is fogjuk tanulni.
Nem árulom el előre, hogy melyik ez a betű, de a mese
alapján biztos vagyok benne, hogy felismered majd.
A mese címe:
A dióskalács
Egyszer volt, hol nem
volt, volt egyszer egy kis házikó.
Ebben a kis házikóban
lakott két kisgyerek, akik testvérek voltak. A kislányt dórinak hívták, a kisfiút dávidnak. A házuk mellett volt egy nagy diófa. Ezen a diófán
nagyon sok dió volt.
Az egyik nap arra gondolt
az anyukájuk, hogy milyen jó lenne egy kis finom diós
süteményt sütni.
Ezért megkérte dórit, és dávidot, hogy menjenek ki a diófához, és szedjék össze az összes diót amit találnak.
A gyerekek kerestek egy
nagy dobozt, kivitték a diófához, és teleszedték dióval.
Bevitték anyukájuknak a
konyhába, ahol megtörték, és megdarálták a diót.
Ezután dóri, dávid, anya és apa finom dióskalácsot
sütöttek a dióból.
Ez lett az uzsonnájuk.
Itt a vége, fuss el véle.
Aláhúzott vonallal kiemelem
nektek az új betűvel kezdődő szavakat, és pirossal jelölöm az új betűt.
Arra kérem a szülőket,
hogy ezeket a szavakat külön is olvassák el a gyerekeknek, a gyerekek pedig
próbálják kitalálni, hogy melyik lesz az az új betű, amit tanulunk.
Képek a meséhez:
Mondjátok el a mesét a képek segítségével!
A
képek alá leírtam a szavakat. A gyerekeknek nem kell elolvasni a szavakat, csak
azt figyeljék meg, és hallgassák meg a szülők olvasása alapján, hogy hol
hallják az új hangot. A szülőket pedig arra kérem, hogy ahogy leírtam, szótagolva
olvassák el a szavakat lassan a gyerekeknek, hogy jól meg tudják figyelni, az
új betű helyét egy-egy szóban. Ha elöl van az új betű, akkor azt kell mondania
a gyerekeknek, hogy elöl hallják. Ha szó végén van az új betű, akkor azt kell
mondaniuk, hogy a szó végén hallják. Ha a szó belsejében van az új betű, akkor
azt kell, hogy mondják, hogy a szó közepén hallják az új betű hangját. Ha a szó
elején, és a végén hallják, akkor ezt a két helyet kell, hogy megnevezzék. (dá-vid)
Tapsolják
is le a gyerekek a szavakat, úgy ahogy tanultuk, „ro-bo-to-san”.
Zsóka, Bence, és Tóth Dávid feladatai
Kommunikáció
Beszélgetés
tavaszi eseményképről