2021. március 16., kedd

Napközi!

  

                                 Kedves gyerekek!


Napköziben gyakoroljuk egy kicsit a színeket!


https://wordwall.net/hu/resource/1616393/magyar-mint-idegen-nyelv/sz%c3%adnek

Nagyon jó!

A követkető feladatban a térbeli tájékozódást gyakoroljuk! Válaszolj a szüleidnek! Hol van a maci?

https://wordwall.net/hu/resource/1586307/fejleszt%C3%A9s/t%C3%A9ri-t%C3%A1j%C3%A9koz%C3%B3d%C3%A1s-1

Pihenésül:  Nézd meg!


Jó munkát!

Ének

 

                                           Drága gyerekek!


Remélem kipihentétek magatokat a hosszú hétvégén!

Ének óránk van. 

Énekeld el a tanult dalunkat!

Három szabó legényke..... 

Kérd meg szüleidet, tesóidat, hogy csatlakozzanak be a " mekegésbe" , ahogy iskolában is énekeltük!

Hallgasd meg!


Szuper!

Állj fel, és egyenletes járással énekeld el a következő dalt! Katonásan, feszesen!

Aki nem lép egyszerre! 

Hallgasd meg!



Jó munkát!  Ölelek mindenkit!

Technika és tervezés

 

Technika és tervezés

 

Gombolkozás gyakorlása

 

Zsóka, Bence, és Dávid

 

Önkiszolgálás

 

Gombolkozás gyakorlása

Matematika

 

Matematika

 

Hallgasd meg a cicás dalunkat!

https://www.youtube.com/watch?v=fPza0hDjbsI

 

Az ujjaidat nyitogatva számold meg, hogy hány cica volt a dalban! (10)

 

Számolj el 0-tól 5-ig, és vissza 5-től 0-ig!

Kopogj 4-et!

Ugrálj 5-öt!

Tapsolj 4-et!

 

Most jöjjön egy kis játék!

https://wordwall.net/hu/resource/2013357/matek/1-10-sz%c3%a1mjegy-ujjk%c3%a9p-mem%c3%b3ria

 

Mond el a számszomszédokat 5-ig!

 

A 0 nagyobbik szomszédja az 1.

Az 1 nagyobbik szomszédja a 2, kisebbik szomszédja a 0.

Folytasd tovább, segíteni fog a számegyenes!

 

Gondoltam egy számra. A kisebbik szomszédja a 2, a nagyobbik szomszédja a 4. Melyik számra gondolta?

 

Gondoltam egy számra. A kisebbik szomszédja a 3, a nagyobbik szomszédja a 5. Melyik számra gondolta?

Játszunk egyet!

https://wordwall.net/hu/resource/6898874/t%C3%B6bb-kevesebb-1-oszt%C3%A1ly

 

Következzen a feladatlap 33-35. oldala!






Zsóka, Bence, és Dávid feladatai

 

Számolás-mérés elemei

 

Hallgasd meg a cicás dalunkat!

https://www.youtube.com/watch?v=fPza0hDjbsI

 

Most az alacsony és a magas tárgyakkal fogunk megismerkedni.

 

Álljatok egymással szembe anyával! Figyeld meg, hogy te felfelé emeled a fejed, felfelé nézel, mert anya magas. Figyeld meg azt is, hogy közben anya lefelé hajtja a fejét, lefelé néz rád, mert te alacsony vagy.

Nézzetek körül a lakásban, mi az amire felfelé kell nézned hogy láthasd! Ezek a magas tárgyak!

Mi az, amire lefelé kell nézned, lefelé kell hajtanod a fejed, mert csak így látod! Ezek az alacsony dolgok.

Szeretném, ha most olyan fényképeket küldenél, ahol amellett a tárgy mellett állsz amire felnézel, mert magas ez a valami, és olyan fényképet is, ahol lefelé nézel, mert alacsonyan van az, amire figyelsz! Ez lesz a mai feladatod!





Írás

 

Írás

 

Ma egy új betű írását fogjuk megtanulni.

Ez a kicsi írott t betű.

Most megmutatom, hogy hogyan kell leírnod. Hol lesznek a kiinduló pontok, merre kell a vonalat húznod, és milyen betűelemekből áll.

 

Egy rajzlapon majd gyakorolnod, nagy alakban, szinte töltse be a lapod.

1. Álló helyzetben legyen a lapod.

2. A fenti kezdőpontba tedd a ceruzád, és fentről lefelé haladva rajzold át a kampóvonalat, majd emeld fel a ceruzád, és egy rövid fekvő egyenest kell rajzolnod a horog vonalra balról jobb, mintha egy nyakkendő helye lenne.

Mellékelek neked ide egy rövid videót, ami jól mutatja, hogy hogyan írd le

az írott kicsi   t   betűt. A vonalakat még nem kell figyelned.

https://www.youtube.com/watch?v=yJAic00QkDQ

 

Kedves Szülők!

Jó lenne, ha ki tudnák nyomtatni, a fenti képet, és ezen tudnának gyakorolni a gyerekek.

Arra kérlek, kedves gyerekek benneteket, hogy szivárványos betűt írjatok, ahogyan tanultuk, és ha elkészültél, akkor fényképezd le nekem.

 

Írás előtt mozgasd meg az ujjaidat! Nyitogasd ki egyesével az ujjaidat, mind akét kezeden!

Hüvelykujjam tésztát sütött,

mutatóujjam krémet főzött.

Középső ujjam tortát hozott,

gyűrűsujjam gyertyát gyújtott.

A kisujjam mind megkapta,

neki volt a szülinapja.

 

Zsóka, Bence és Tóth Dávid feladatai

Olvasás-írás elemei

Fekvő egyenes

Fekvő egyenes kirakása tárgyakkal

 

Ha jól megnézed ezt az utat, azt látod, hogy az úttest két oldalát egymástól fehér vonalak választják el. Erre azért van szükség, hogy az autósok tudják, hogy az út melyik oldalán szabad közlekedniük, hogy ne ütközzenek össze.

Nézd csak meg jól!

 

Az út két oldalát egymástól fekvő egyenesek választják el. Ezeket a vonalakat fehérre festették. Látod?


Kedves szülők!

Arra szeretném megkérni Önöket, hogy rajzoljanak egy csomagolópapírra vagy két összeragasztott rajzlapra utat. Az út közepén legyenek szívesek pirossal –hogy a gyerekek jól lássák- bejelölni a „záróvonalat” A gyerekek feladata az lesz, hogy erre a piros vonalra tárgyakat rakjanak, ezzel kirakva a fekvő egyenest. (Ne autó legyen!)

Köszönöm szépen a segítségüket!





 

Olvasás

 

A héten új betűvel fogunk megismerkedni. Korábban mutattam már nektek ezt a betűt, de most meg is fogjuk tanulni.

Nem árulom el előre, hogy melyik ez a betű, de a mese alapján biztos vagyok benne, hogy felismered majd.

A mese címe:

 

A dióskalács

 

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy kis házikó.

Ebben a kis házikóban lakott két kisgyerek, akik testvérek voltak. A kislányt dórinak hívták, a kisfiút dávidnak. A házuk mellett volt egy nagy diófa. Ezen a diófán nagyon sok d volt.

Az egyik nap arra gondolt az anyukájuk, hogy milyen jó lenne egy kis finom diós süteményt sütni.

Ezért megkérte dórit, és dávidot, hogy menjenek ki a diófához, és szedjék össze az összes diót amit találnak.

A gyerekek kerestek egy nagy dobozt, kivitték a diófához, és teleszedték dióval.

Bevitték anyukájuknak a konyhába, ahol megtörték, és megdarálták a diót. Ezután dóri, dávid, anya és apa finom dióskalácsot sütöttek a dióból.

Ez lett az uzsonnájuk.

Itt a vége, fuss el véle.

 

Aláhúzott vonallal kiemelem nektek az új betűvel kezdődő szavakat, és pirossal jelölöm az új betűt.

 

Arra kérem a szülőket, hogy ezeket a szavakat külön is olvassák el a gyerekeknek, a gyerekek pedig próbálják kitalálni, hogy melyik lesz az az új betű, amit tanulunk.

 

Képek a meséhez:

Mondjátok el a mesét a képek segítségével!


A képek alá leírtam a szavakat. A gyerekeknek nem kell elolvasni a szavakat, csak azt figyeljék meg, és hallgassák meg a szülők olvasása alapján, hogy hol hallják az új hangot. A szülőket pedig arra kérem, hogy ahogy leírtam, szótagolva olvassák el a szavakat lassan a gyerekeknek, hogy jól meg tudják figyelni, az új betű helyét egy-egy szóban. Ha elöl van az új betű, akkor azt kell mondania a gyerekeknek, hogy elöl hallják. Ha szó végén van az új betű, akkor azt kell mondaniuk, hogy a szó végén hallják. Ha a szó belsejében van az új betű, akkor azt kell, hogy mondják, hogy a szó közepén hallják az új betű hangját. Ha a szó elején, és a végén hallják, akkor ezt a két helyet kell, hogy megnevezzék. (dá-vid)

Tapsolják is le a gyerekek a szavakat, úgy ahogy tanultuk, „ro-bo-to-san”.


Zsóka, Bence, és Tóth Dávid feladatai

Kommunikáció

Beszélgetés tavaszi eseményképről


 





2021.03.16 Testnevelés

  Indítsátok el a videót és utánozzátok a bácsit! Jó gyakorlást! 

https://www.youtube.com/watch?v=9U1bTlWuL9U&ab_channel=JakabP%C3%A9ter