2021. április 13., kedd

2021.04.13. Testnevelés

   Sziasztok!

A mai órához 6 db cipőre lesz szükség, egymástól két lábfej távolságra rakjátok ki,aztán indulhat a videó.



Napközi

 

                                         Kedves gyerekek!

Kezdjük egy kis matematikával!

https://learningapps.org/2516208

A fagylaltot mindenki szereti. Játsszunk egy kicsit vele!

https://learningapps.org/5454779

A Vidám Manók segítségével ismételjük át a testrészeket!


Remélem tetszett!

                        Jó munkát! Ölelés mindenkinek!

Ének!

 

                                                     Kedves gyerekek!


A mai ének órán ismételjük át a múlt órai dalt!


Iglice szívem, iglice                                                                                                                                        Aranyos lábú iglice

Ahová te hajlasz,
én is oda hajlok, iglice.


Árok mellett jártamba'
tüske ment a lábamba.
Rajta kap, rajta kap,

mindenhová belekap.

Hallgasd meg még egyszer!


Egy gyerekdalt fogunk a mai órán tanulni!

Megy a kocsi

Megy a kocsi, fut a kocsi
Patkó dobogás.
Megy a vonat, fut a vonat:
Zúgó robogás.
Vajon hova fut a kocsi?
Három falun át.
Vajon hova fut a vonat?
Völgyön, hegyen át.

Hallgassuk meg!


Próbáld elénekelni többször!

                          Jó munkát!

Olvasás, kommunikáció

 

Olvasás

 

Tegnap egy új betűvel ismerkedhettetek meg. Tudom, hogy nagyon ügyesek vagytok, ezért ma el is kezdjük olvasni ezt a betűt.

 

Hallgasd meg a j betűs dalt!

https://www.youtube.com/watch?v=VZXnHBUN2qc

 

Figyelj! Megtanuljuk elolvasni a j betűt. A mese eleje még a télhez kapcsolódik, utána pedig folytatódik Pinokkió története.

Olvasd el kétszer azt amit a filben látsz!

https://www.youtube.com/watch?v=OtIGPk-TbXg

 

Zsóka, Bence, és Dávid feladatai

Kommunikáció

 

A tegnapi képen hova is látogatott el a kislány? A piacra. Nézzük meg ismét a képet, hogy felidézhessük, mik is vannak a piacon.


Mit lehet venni a piacon? Zöldségeket. Milyen zöldségeket? Répát, paprikát, paradicsomot, vöröshagymát, retket, céklát és krumplit.
Szerinted melyiket kérte a kislány a nénitől? Paradicsomot. Hova fogj majd tenni a kislány a paradicsomot? A kosárba.

Nézzünk meg egy másik képet a zöldségekről. Mit látunk a képen?

 
paradicsom, paprika
retek, sárgarépa
vöröshagyma, burgonya
cékla, kosár

Nézz körül otthon! Keress ilyen zöldségeket! Mosd meg őket, és kérd meg anyát, hogy vágjon belőlük egy picit, hogy meg tudd kóstolni.

Ami finom: paradicsom, paprika, retek, sárgarépa.
Ami főzve finom: Vöröshagyma, krumpli, cékla.

Ha mindent megkóstoltál, akkor itt egy telefonos/számítógépes feladat. Tudod, ha a jobb felső sarokban rányomsz a kis piros nyilakra, akkor az egész képernyőn látod a feladatot.

https://learningapps.org/display?v=p6fktwp8c20



Írás, olvasás-írás elemei

 

Írás


 


Ma egy új betű írását fogjuk elkezdeni tanulni. Ez az új betű a kicsi írott               betű.


 


Nem is annyira új, mert a kicsi írott betűt már tanultuk.
              

Nézd csak meg alaposan! Mi a különbség a két betű között. Ha jól megfigyelted, akkor csak

egy vonal a különbség, mert az                      betű tetején van egy rövid álló egyenes, egy vessző.

 




Ugye, hogy ismerős? A mai feladatod az lesz, hogy csomagolópapíron, vagy rajzlapon írd át a

kicsi írott   betűt szivárványos betűre!

Figyelj, mondom, hogy hogy kell írnod!

Kerekítem balra fel a körvonalat, összezárjuk a körvonalat, de nem emeljük fel a ceruzát, hanem megyünk tovább felfelé egyenesen, rajta vissza horog vonal. Most emeld fel a ceruzát, és a betű tetejére húzz egy rövid állóegyenest fentről lefelé.

 


Írd át a betűt sokszor! Tudod, legyen szivárványos betű!


Zsóka, Bence, és Dávid feladatai

 

Olvasás-írás elemei

 

Kör forma alakítása rajzlapon

 

Biztos emlékszel, számolás órán a kerek formáról tanultunk. Most írás órán megtanuljuk leírni ezt a kör formát.

Arra szeretném kérni a szülőket, hogy csomagolópapírra vagy rajzlapra rajzoljanak egy kör formát, és mintha az óralapot néznénk a kettes számhoz rajzoljanak pirossal egy jól látható pontot. A kör formán kívül rajzoljanak egy nyilat a ponttól indulva bal felé haladva. A gyerekek a piros pontba tegyék a ceruzájukat, és a nyíl irányának megfelelően írják át különböző színű ceruzákkal a köt formát. Lassan, pontosan a vonalon haladva.

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Matematika, számolás-mérés elemei

 



Matematika

 

Számoljunk együtt!

https://www.youtube.com/watch?v=kXQ8WR5zRnE

 

Számolj el 0-tól 5-ig, és vissza 5-től 0-ig!

Most jöjjön egy kis játék!

https://wordwall.net/hu/resource/2013357/matek/1-10-sz%c3%a1mjegy-ujjk%c3%a9p-mem%c3%b3ria

 

Vegyetek elő egy dobókockát! Felváltva dodj anyával vagy apával a kockával, és mond meg, hogy ki mennyit dobott!

 

Húzd a megfelelő jelet a képek közé!

https://view.genial.ly/5f2fb8733cbaaa0cf974046e/interactive-content-tobb-kevesebb-ugyanannyi?fbclid=IwAR2xsC-Z_0LvinYy3z-xFnYCBD4xDOqzgl83o6E92uRbsk6p1zQsXs7WYCo

 

Számold meg, hogy hány állatot látsz a képen!

https://wordwall.net/hu/resource/1052235/matematika-sni-1-1/h%c3%a1ny-%c3%a1llatot-l%c3%a1tsz-k%c3%a9pen

 

Gyakoroljunk!

https://learningapps.org/2514614

 

https://learningapps.org/7995216

 

https://learningapps.org/2516914

 

Zsóka, Bence és Dávid feladatai

Számolás-mérés elemei

Ma a szögletes formáról fogunk tanulni. Mi is az a szögletes?

Figyelj! Ha a szögletes tárgyak szélét végigsímítod, akkor megakad a kezed a hegyes, éles sarkain. Próbáld ki! Símítsd végig az asztal oldalát! Ha végigértél rajta, már el is érted a sarkát. Ezért azt mondhatjuk, hogy az az asztal szögletes. Ha van építőkockád vagy legód, annak is van sarka, az is szögletes. Keress otthon szögletes tárgyakat, símítsd végig, keresd meg a sarkait!



Technika és tervezés, játék

 

Technika, játék (mindenkinek)

Készítsetek anya vagy apa segítségével szélforgót!

 

Az elkészítés menetében segít a videó.

 

Amire szükséged lesz:

-színes/mintás papír

-olló

-ragasztó

-kis darab radír vagy parafa dugó

-hurkapálca

-gombostű

 

https://www.youtube.com/watch?v=OhjnmNNmCnc