2021. március 23., kedd

Értelmileg akadályozottak habilitációja 03.24.

 Sziasztok Gyerekek!


Egy képkeresőt hoztam Nektek! Segítsetek megtalálni a nyuszinak a lenti kisképen lévő tárgyakat a nagy képen!

Jó munkát! 









Napközi!

 

                                           Kedves gyerekek!


Ezután a hosszú hétvégétek után biztos jól fog esni a gyakorlás! 😊

Gyakorolj!

https://wordwall.net/hu/resource/626802/logop%c3%a9dia/melyik-bet%c5%b1vel-kezd%c5%91dik

Egy kis számolás!

https://learningapps.org/display?v=p3qk0ubh321


Jó munkát!

Ének

 


                                  Kedves gyerekek!


Énekeljünk egy kicsit!

Hallgasd meg, és énekelj!

A következő dalt játszd el!


             Jó munkát!

Olvasás, kommunikáció

 Magyar

Olvasás

Ismételjük át az eddig tanult betűket!

Az elmúlt héten a d betűről tanultunk:


Játszunk egy kicsit!

https://learningapps.org/2729802

 

Ma folytatjuk a d betű tanulását, a d betű olvasását.

Olvasd el kétszer a könyv 66. oldalát!



Zsóka, Bence , és Tóth Dávid feladatai

Kommunikáció

 

Kezdjük egy kis játékkal!

https://learningapps.org/display?v=pko4hnq8n18

 

Tudjátok-e, hogy melyik ünnepet ünnepeljük tavasszal?

A húsvétot. Várjátok már?

Most mesélek nektek egy mesét, ami a húsvétról, a húsvéti tojásokról szól.

Húsvéti tojások c. mese


























Beszélgessetek a meséről!

Miről szólt a mese?

Kik szerepeltek benne?

Mit kaptak az erdész gyerekei a nyusziktól?

Mit gondoltok, miért rejtették a fát, a bokrok alá a gyermekeknek a csokitojást?

Szerintetek titeket is meg fog lepni a húsvéti nyuszi?

 

Hoztam nektek egy húsvéti játékot. Keressétek meg a párokat!

https://learningapps.org/watch?v=p70es6uc320






 








Írás, olvasás-írás elemei

 

Írás

 

Írd le a következő betűket írott írással. Biztos emlékeztek rá, hogy óra elején szoktunk tábláról másolni, vagy diktálás után írni. Most azt szeretném kérni tőletek, hogy írjátok le a

 kicsi írott a betűt, 

a kicsi írott m betűt, 

a kicsi írott i, és í betűket

és a kicsi írott e betűt.

 

Most a kicsi írott t betű írása előtt mozgassuk meg az ujjainkat!

 

Ujjaimat mutogatom,

Közben vígan mondogatom,

Kifordítom, befordítom, Fölfordítom, lefordítom,

Zongorázok, furulyázok,

Erősebb lett a kezem,

A tornát most befejezem.

 

Ma folytatjuk a kicsi írott t betű írását. (Kérném a kedves aszülőket, hogy akinak van lehetősége nyomtassa ki ezt az oldalt. Köszönöm szépen!)


Azt gondolom, hogy ennyi tanulás után jöhet a játék.

https://learningapps.org/watch?v=p70es6uc320


Zsóka, Bence, és Tóth Dávid feladatai

 

Olvasás-írás elemei

Csipeszelés gyakorlása

 

TERÍTŐDÍSZÍTÉS

A gyerekeknek egy A4-es rajzlap szélére kell sorban felcsíptetniük a különböző

színű és méretű csipeszeket.

Eszközszükséglet

A/4-es rajzlapok

különböző színű és méretű csipeszek


NAPSUGARAK GYŰJTÉSE

 

Sárga kartonból napkorongokat vágjunk ki, amikre a gyerekek egyenként csipeszelik fel a napsugarakat.

 

Eszközszükséglet

kartonból kivágott napocskaforma

különböző méretű csipeszek





 

Technika és tervezés, önkiszolgálás

Technika és tervezés


Szeretném megkérni a szülőket, hogy rajzoljanak egy fehér papírra vagy fehér kartonra 5 tojás formát, vagy 5 körformát.

Az lesz a feladata a gyerekeknek, hogy az egyik oldalát színezzék ki pirosra, a másik oldalát pedig kékre.

Kedves szülők! Kérem Önöket legyenek szívesek kivágni a kiszínezett formákat. Köszönöm szépen!l

Holnap ezekkel fogunk számolni.


Zsóka, Bence, és Tóth Dávid feladata

 

Önkiszolgálás

Terítés gyakorlása

Az lesz a gyerekek feladata, hogy a napi étkezésekhez segítsenek megteríteni az asztalt.


Matematika, számolás-mérés elemei

 

Matematika

 

Az 5 bontása

Most egy mesét hoztam nektek, ami két húsvéti nyusziról szól.

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer két kis nyuszi, akik húsvéti tojásokat festettek, és ezeket szerették volna elvinni a gyerekeknek. Nagyon sok tojást vittek magukkal, amit oda is adtak a gyerekeknek. Délutánra már csak kér kisfiúhoz kellett elmenniük, de nagy bajba kerültek, mert már csak 5 tojásuk maradt, és ezek sem voltak befestve. Azon tanakodtak, hogy hogy osszák szét a két kisfiú között az 5 tojást. Nézzétek csak, hogy hogyan gondolkodtak! Olvassuk le a képekről!

A fehér nyuszi megtartotta mind az 5 tojást, ezért a szürke nyuszinak nem jutott.

Megsajnálta a fehér nyuszi a szürke nyuszit, ezért adott neki egy tojást.

A szürke nyuszi azt mondta: Neked még mindig több tojásod van, adj nekem még egyet.

A fehér nyuszi adott neki még egy tojást.


Próbáld meg folytatni a mesét a képek alapján!







Zsóka, Bence, és Tóth Dávid feladata

 

Számolás-mérés elemei

Alatt-fölött

 

https://www.youtube.com/watch?v=nMhBx9yyrDE

Miről szólt ez a tavaszi vers?

Arról, hogy tavasszal mi történik a zöld föld felet, a kék ég alatt. (Erről már tanultunk kommunikáció órán is.)

 

Nézd csak meg, hogy hol vannak ezek a madarak?

Az egyik madár a fa alatt van, a másik madár a fölött repül.

Ha kimentek anyával az udvarra, akkor te is megfigyelheted, hogy az egyik madár a fa fölött repül, a másik a fa alatt.

Nézd csak meg, hogy mit csinálnak ezek a gyerekek? Játszanak. Az egyik kisfiú átugrik egy akadály fölött, a másik kisfiú átbújik alatta.

Arra szeretnélek megkérni, ha van rá lehetőség, hogy te is legyél például asztal alatt, szék alatt, vagy nézd meg, hogy biztonságosan mi alá tudsz bújni, és keress olyan tárgyakat, például lehetnek plüss játékok, amik fölött át tudsz lépni.



Ez lesz a mai feladatod.