Kedves Gyerekek!
Ma ezek a feladatok várnak Rátok, amit szeretném, ha megcsinálnátok....
Kedves Gyerekek!
Ma ezek a feladatok várnak Rátok, amit szeretném, ha megcsinálnátok....
Kedves gyerekek!
A mai játékos feladat a következő lesz: állatok hangját kell felismerned! Melyik hang melyik állaté?
https://learningapps.org/9237478
Egy kis számolás!
https://learningapps.org/2717794
Pihenésül: Tudom, hogy nagyon szeretitek!
Jó munkát!
Szia!
A mai gyógytestnevelés órán egy vidám, zenés, táncos torna lesz.
Jó mozgást!
Ági néni
Sziasztok!
Ebből a videóból meríthettek ötleteket az otthoni tesi órához! De akár el is mehettek egyet sétálni a szabadba! :)
Matematika
Hallgasd meg ezt a számolós dalt, ha tudod, te is
énekeld!
https://www.youtube.com/watch?v=kXQ8WR5zRnE
Számolj el 0-tól 5-ig, és vissza 5-től 0-ig!
Kopogj 5-öt!
Ugrálj 4-et!
Guggolj 3-mat!
Most jöjjön egy kis játék!
https://wordwall.net/hu/resource/2013357/matek/1-10-sz%c3%a1mjegy-ujjk%c3%a9p-mem%c3%b3ria
Vegyetek elő egy dobókockát! Dobjatok a kockával
felváltva anyával, vagy apával, és mond meg, hogy ki hányat dobott! Vegyél elő
egy négyzetrácsos lapot, és egy piros, és egy kék színű ceruzát.
Válassz egy színes ceruzát, a másik lesz anyáé vagy
apáé. Húzz annyi függőleges vonalat a négyzetrácsos lapon egymás alá a vonalon
haladva, amennyit dobtál. Utána anya vagy apa dobjon, és ő is húzzon vonalat a
saját színével a te vonaladtól 5 négyzet távolságra.
A játékot az nyeri, aki a leghamarabb éri el a lap
alját.
Keresd meg a számok helyét a számegyenesen! Kösd össze !
Mond el a számszomszédokat 5-ig!
A 0 nagyobbik szomszédja az 1.
Az 1 nagyobbik szomszédja a 2, kisebbik szomszédja a
0.
Folytasd tovább, segíteni fog a számegyenes!
Gondoltam egy számra. A kisebbik szomszédja a 3, a
nagyobbik szomszédja a 5. Melyik számra gondolta?
Gondoltam egy számra. A kisebbik szomszédja a 2, a
nagyobbik szomszédja a 4. Melyik számra gondolta?
Játszunk
egyet!
https://wordwall.net/hu/resource/2087036/ir%C3%A1nyok-merre-mennek-kuty%C3%A1k
Következzen
a feladatlap!
Zsóka, Bence, és Dávid feladatai
Számolás-mérés elemei
Hallgasd meg a cicás dalunkat!
https://www.youtube.com/watch?v=fPza0hDjbsI
Most
az alacsony és a magas tárgyakkal fogunk megismerkedni.
Álljatok
ismét egymással szembe anyával! Figyeld meg, hogy te felfelé emeled a fejed,
felfelé nézel, mert anya magas. Figyeld meg azt is, hogy közben anya lefelé
hajtja a fejét, lefelé néz rád, mert te alacsony vagy.
Játszunk egy kicsit!
https://wordwall.net/hu/resource/12180584/tedd-megfelel%C5%91-csoportba-k%C3%A9peket-magas-alacsony
Most pedig következhetnek a feladatlapok!
Írás
Ma folytatjuk az írott kicsi t betű írásának gyakorlását. Tegnap rajzlapon kellett átírnod,
ma arra kérlek, hogy írólapon írd át, és ez is legyen szivárvány betű! 2 lapon
gyakorold!
1.
Álló helyzetben legyen a lapod.
2.
A fenti kezdőpontba tedd a ceruzád, és fentről lefelé haladva rajzold át a
kampóvonalat, majd emeld fel a ceruzád, és egy rövid fekvő egyenest kell
rajzolnod a horog vonalra balról jobb, mintha egy nyakkendő helye lenne.
Ez
a rövid videó segít neked!
Az
írott kicsi t betű írását fogod látni. A
vonalakat még nem kell figyelned.
https://www.youtube.com/watch?v=yJAic00QkDQ
Írás előtt mozgasd meg az ujjaidat, hogy minél
ügyesebben tudj írni!
Hüvelykujjam tésztát sütött,
mutatóujjam krémet főzött.
Középső ujjam tortát hozott,
gyűrűsujjam gyertyát gyújtott.
A kisujjam mind megkapta,
neki volt a szülinapja.
Zsóka, Bence és Dávid feladatai
Olvasás-írás
elemei
Tegnap a fekvő egyenesről tanultunk. Ma is erről lesz
szó, de ma már próbálunk fekvőegyeneseket is írni, méghozzá csomagolópapírra,
vagy rajzlapra.
A lap fektetve legyen előtted!
Arra kérem a szülőket, hogy a rajlap felső és alsó
szélénél húzzanak pirossal végig a rajzlapon vonalat, ez lesz az út két széle.
A közepére húzzák meg a szaggatott vonalakat, mint ahogyan az úttesten is fel
van festve, és ezeket a középre húzott vonalakat kell a gyerekeknek átírniuk
különböző színű ceruzákkal. Ezek lesznek a szivárványszínű fekvő egyenesek. Ezt három rajzlapon gyakorolják. Köszönöm szépen a segítségüket!
Tegnap egy új betűvel
ismerkedtünk meg. Melyik is volt ez?
A kicsi nyomtatott d
betű.
A d betű hívóképe:
Ismétlésképpen a képek segítségével meséld el a mesét!
Tapsold le, és mond el robotosan a meséből
kiválasztott d betűs szavakat!
Mond el, hogy a szavak melyik részén hallottad az új
betű hangját!
Az elején? A végén? A szó belsejében?
Figyeld meg a következő képeket! Mond ki a nevüket,
hallgasd meg, hogy a szavak melyik részén hallod az új betű hangját, és a képek
alatt jelöld egy kék ponttal.
Jó lenne, ha ki tudnák nyomtatni a lapot, és így
megoldani a feladatot, de ha nincs rá lehetőség, akkor beszéljék meg, hogy hol
hallja a kisgyerek a tanult betű hangját. Ez 12 kép, minden kép nevét írja le a
szülő, a név alá húzzanak egy vonalat, és a vonalon jelöljék, hogy hol van a d hang. Ezt kell lefényképezni.
Példa: Az első képen a dob van. Írja le a szülő azt a
szót, hogy dob, húzzon alá egy vonalat, és a kisgyerek írja a megfelelő helyre
a pontot.
dob
d betű olvasása
Olvasókönyv 63. oldal
Nézd meg ezt a videót! Sajnos a szerkesztett változatot nem tudtam ide csatolni, ezért csak az 1. perctől kell, hogy meghallgasd. Közben kövesd az olvasókönyv lapjával, majd te is olvasd el kétszer ezt az oldalt. (ha van kedved, az előtte lévő játékot is megcsinálhatod.)
https://www.youtube.com/watch?v=BNOCkot7L7M
Zsóka, Bence és Dávid feladata
Kommunikáció
Tegnap délelőtt elmentem a boltba. Képzeljétek, hogy miközben
sétáltam, láttam, hogy bújkálnak a virágok, néhány korai virág már ki is nyílt,
és néhány fán is lehet már látni kis virágokat.
Ilyen például az ibolya, vagy az aranyeső.
Most arra kérlek, hogyha anya boltba megy, kísérd el
te is, és nézzetek körül, látsz-e már olyan virágokat, amelyek kinyíltak, és
látsz-e olyan fát, amelyiken vannak már virágok!
Hittan
Húsvétra készülünk 2.
Tekintsék meg az alábbi rövid filmeket!
Nézzék meg a rajzfilmeket!